Koronavaksine - informasjon fra FHI
Her finner du informasjon om koronavaksinen med mer fra Folkehelseinstituttet (FHI).
Her finner du informasjon om koronavaksinen med mer fra Folkehelseinstituttet (FHI).
Innbyggerne i Oslo kommune vil inntil videre bli kontaktet på mobiltelefon eller SMS med informasjon om oppmøtetid og sted for vaksinering. Det er ikke nødvendig å kontakte kommunen eller fastlege for å sette seg på venteliste. Bruk Kontakt- og reservasjonsregisteret for å sjekke at kommunen har det korrekte mobilnummeret ditt her
Du kan endre og registrere nye opplysninger om deg selv i folkeregisteret. Det er viktig at opplysningene i Folkeregisteret er riktige. Opplysningene brukes av mange blant annet til å sende brev, gi korrekte ytelser og gi fradrag på skatten din.
Nasjonalt ID-kort kan brukes når du trenger å legitimere deg. ID-kortet har samme størrelse som et bankkort og er praktisk å ha med seg.
Her finner du informasjon om dine rettigheter og hvordan du klager på en pakkereise eller en hotellovernatting.
Her finner du informasjon om hvilken rett du har til helsehjelp som arbeidstaker fra land innenfor eller utenfor EU/EØS eller Sveits, pensjonist eller turist i Norge. Du finner også hvilke helserettigheter du har som asylsøker, flykting, student eller au pair fra land utenfor EU/EØS eller Sveits.
Her finner du råd og tips om bestilling av flyreisen, informasjon om dine rettigheter når noe går galt og hvordan du går fram for å klage.
Visitnorway.no er Norges offisielle reiseportal.
På kartet på reisetider.no kan du sjå korleis trafikkavviklinga er på utvalde strekningar i Trondheim, Bergen, Stavanger, Oslo og i Austlandsområdet. Informasjonen blir oppdatert kvart 5. minutt. Merk at reisetid i kollektivfelt ikkje blir vist her. Vegvesenet har også ei kartløysing med informasjon om vegtrafikken i heile landet.
For at nemnda skal kunne behandle klagen din, er det en forutsetning at du først har forsøkt å løse tvisten med motparten på egen hånd. Hvis motparten avviser din klage eller du ikke er fornøyd med det tilbudet du har fått, kan du sende saken inn til Transportklagenemnda. Transportklagenemnda behandler klager som gjelder jernbaneforetak på det nasjonale jernbanenettet, kommersielle bussruter, rutegående fartøy og kollektivreiser med trikk, buss, T-bane og bybane.